Lysande!

"Lysande!", som Mikael alltid säger!

Jag tänker ta upp ett gammalt spel, en spelserie för att vara helt korrekt. Glöm topplistan, jag tänker endast ta upp spel som jag tycker om eftersom jag gärna skulle vilja placera allihop på nummer ett.

HOMEWORLD


Hört talas om detta spel? Sett det? Spelat det? Det är helt underbart kan jag informera dig om! Det berättar om en historia om ett folk som länge levt i exil. Länge levt på en ödslig ökenplanet, Kharak. Folket bestämmer sig för att finna tillbaka till sitt hemsystem, sin hemplanet. För att sedan göra detta måste dem bygga ett skepp som klarar av driften, kan stödja alla system som krävs för att klara av denna resa genom halva galaxen. Genom denna resa stöter de på alla galaxens hemskheter. Alla hemska saker som kan vilja stoppa dem, alla hemska saker som faktiskt kan förstöra dem inom några sekunder. 

Detta spel är från 1999. Men ack så vackert det är, musiken är verkligen speciell, du kan inte hitta sådan stämningsfull musik i andra spel, det lovar jag dig! Du kan ladda ner det här!

http://hwcommunity.com/tracker/


Spelet i sig har väldigt snygg grafik, bra fysik och följer rymden perfekt. 360 graders strategi! Svår strategi! Man kommer dra av massor utav hår när man försöker klara sig igenom uppdragen med sina små styrkor.
 

För att få läsaren att försöka förstå detta spels styrka, lägger jag in introduktionsvideon till första spelet här. Bestäm själv vad du tycker om det sen, jag säger inget mer om detta spel, jag ger det 5/5 dock. Fortsättning följer...
SPOILER!!!! KOLLA EJ OM DU PLANERAR ATT SPELA HOMEWORLD!


Så hur känner du dig nu? Efter att ha sett denna videon kanske du inte känner så mycket. Därför jag lägger jag här in slutvideon, när du spelat igenom hela spelet och historian sammanfattas.


Man andas ganska tungt efter att ha sett detta.

Kommentarer
Postat av: kingtobby

Neeeeeeej!!!! Du akn ju inte avslöja slutet!!!! Det är som att visa slutminuterna på en deckare och sen begära att man ska vara intresserad av filmen efter det. Jag vägrar kolla på klippen, jag tar dig på ditt ord att det är bra.

2009-05-16 @ 14:04:07
URL: http://kingtobby.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Du har rätt, Tobbe! Måste lägga till "spoiler" varningar.

2009-05-16 @ 14:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0