Demokrati... eller dagis?

Gång på gång kan vi läsa hur Moderaterna och deras så sammasvettsade regering vill sänka skatter, privatisera allt och sedan ska vi sänka skatterna lite till, medans dem tycker vi ska ha 10 års grundskola? Jadu, ska man skratta, gråta eller bli rädd? Jag vet inte. Men detta känns bara fel, försöker inte förolämpa folk som röstade på Moderaterna 2006, men har Moderaterna verkligen gjort något bra? Jag undrar jag, inte känns detta bra.

Moderaterna vill också införa OBLIGATORISK a-kassa! Så, hur ska detta se ut? Lever vi nu i en diktatur eller vi måste följa varje lag och regel in till det sista, kvittar hur idiotisk den är? Jag ställer många frågor, för jag saknar svar, helt enkelt. Jag förstår inte hur dem resonerar med att ha ett stort överskott av skatter men inte använda sig utav dem. Visst, det finns en finanskris där ute, men hur allvarlig är den i dag? Jag undrar detta också, det skrivs inte mycket om den numer. Kan vi lita på vår regering och vår politik idag, jag tvivlar faktiskt ganska starkt på detta. Vi får inget veta. 2006 sade Fredrik Reinfeldt "Vi kommer inte jaga fildelare, det är en hel ungdomsgeneration." Detta måste han ha glömt, för idag finns det två lagar emot fildelning, FRA och IPRED. Det dumma med detta är att oskyldiga åker oftast fast, FRA är inte bara för fildelning, utan också sms, telefonsamtal, mms och mail.

Ska vi ha samma regering efter valet 2010? Då är det väl bäst att flytta till månen.


Kommentarer
Postat av: kingtobby

Det är svårt med politik.

2009-05-28 @ 09:31:21
URL: http://kingtobby.blogg.se/
Postat av: Mikael@humanus

Det är bra att du ställer frågor det är första steget till att nå kunskap. När det gäller finanskrisen kan man väl säga att den befinner sig just nu i limbo. Det ser bättre ut nu än vad domedagsprofetiorna spådde vid årskiftet men vi vet ännu inte hur allvarlig den kommer bli.



När det gäller regeringens politik så kan den te sig väldigt paradoxal, sedan är ju frågan om en Sahlinregering skulle vara mer kompetent...

2009-06-02 @ 20:22:25
URL: http://hristo.blogspot.com
Postat av: Christoffer

Jag undrar vilken regering som är kompetent idag, Mikael.

2009-06-04 @ 09:40:44
Postat av: Nanne

Mycket bra skrivet!!!!

2009-06-11 @ 14:29:24
URL: http://havanaaaffair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0