Inte speltopplista, än...

Istället tänker jag dra upp något annat

Glöm FRA, glöm IPRED. Detta tar tronen för mest idiotiska lag någonsin.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4526418.ab

Nu är det inte bara fildelare som kollas, utan ALLA. Alla med en iPod, mp3 spelare, mobiltelefon, laptop, osv. Välkommen till dagens samhälle, där integritet och personliga rättigheter styr. Eller? Nej, det verkar ha glömts. Nu frågar jag mig, varför röstades denna ofantligt korkade regering fram? För det är just det dem gör, sätter korkar på allt. De föreslår även att YOUTUBE ska läggas ner, jo visst. Lycka till med den. Snart kanske vi ska ta med oss våra egna lufttuber också, kanske blir farligt att andas samma luft som regeringen. Kanske vi ska sluta prata om fildelning helt också, för det är ju olagligt.

Borde inte tullen fokusera mer på att stoppa alla droger som tas in i landet? Det är väl ingen hemlighet att drogerna växer och blir allt fler och fler. Men nej, fildelning kommer först.

Så jag frågar mig, när kom musik, film, datorspel och allmänt nöje före våra rättigheter?

Kommentarer
Postat av: Rikardo The Great

Svaret på hur Freddie & Co kunde vinna valet är naturligtvis för att jag inte var ett alternativ. Och var fanns egentligen partier som handlade om ekorrar och bävrar eller de som var emot papegojor? Det är vad Sverige behöver vid dessa tuffa tider.

Postat av: kingtobby

Ja, vad ska man säga. Jag måste väl säga: "vad var det jag sa". Om folk hade engagerat sig i scifi hade de förstått att denna myndighetsutövning har diskuterats sedan 1950-talet!!!! Det mest skrämmande är att det görs i hemlighet. Vad hände med demokrati? BTW, kul att du har med Carcass på playlisten. De har följt mig och mina vänner sedan början av nittiotalet.

2009-03-11 @ 11:07:10
URL: http://kingtobby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0